Jak zaprojektować skuteczne ulotki reklamowe?

Przed przystąpieniem do projektowania ulotek ważnym jest, aby odpowiedzieć sobie na jedno podstawowe pytanie. Jaki chcę osiągnąć efekt? Czy chcę, aby klient zadzwonił, a dalej poradzę sobie? Czy może chcę by wszedł na moją stronę internetową? A może mam na celu sprawienie by odwiedził siedzibę firmy? Jak widzimy ulotka reklamowa może pomóc nam zrealizować różnorodne założenia.

Kiedy już po burzliwych debatach z samym sobą bądź z grupą pracowników, przyjaciół ustalisz jaki cel ma spełniać ulotka, jesteś gotowy by przejść do następnego etapu, którym jest wczucie się w rolę potencjalnego klienta. Powinieneś ustalić – co jest ważne dla klienta, jakie są jego oczekiwania, czy jego potrzeby związane są bezpośrednio w produktem, czy może z doradztwem, a może z serwisem?

Kolejnym krokiem będzie stworzenie odpowiedniego dla naszej ulotki nagłówka, którego celem będzie zwrócenia uwagi klienta na jeden z aspektów, które zostały przytoczone wcześniej. Świetnym pomysłem jest zastosowanie w ulotce nagłówka w formie odpowiednio postawionego pytania, na które klient uzyska odpowiedź w dalszej części ulotki. Czcionka i forma nagłówka powinna być dopasowana do pozostałych materiałów reklamowych naszej firmy. Ważne jest by materiały promocyjne naszej firmy były spójne. Klient będzie kojarzył poznany materiał i pozwoli to wyrobić w nim wrażenie profesjonalizmu Twojej firmy.

Materiał, który zawierać będą nasze ulotki reklamowe powinien w atrakcyjny sposób ukazać unikalność naszych produktów, usług. Powinien wskazać co tak naprawdę wyróżnia twoją firmę, produkt czy usługę na tle konkurencji. W żadnym wypadku nie możemy pozwolić sobie na stworzeni ulotki, która ukaże nas w takim samym świetle jak dziesiątki naszych konkurentów.

Istotne jest by ulotka promocyjna była czytelna i przejrzysta. Powinna wzbudzać u potencjalnego klienta zaufanie do naszej firmy, produktu czy usługi. Bezsprzecznie powinny się na niej znaleźć takie dane jak: dane teleadresowe, adres strony internetowej, adres e-mail. By odnieść sukces na rynku, rynku na którym funkcjonują tysiące ulotek Twoja ulotka powinna być dopracowana w każdym szczególe. Podobnie zresztą powinno być z resztą Twoich materiałów reklamowych, takich jak: wizytówki, banery, strony internetowe i inne.

Twoja ulotka powinna wręcz krzyczeć do klienta, by jak najszybciej skorzystał z twojej unikalnej oferty. Efekt ten pomoże nam osiągnąć wprowadzenie elementów będących ograniczeniami czasowymi lub ilościowymi. Na przykład – skorzystaj z naszej oferty do końca marca, a otrzymasz darmowy przegląd po pierwszy roku użytkowania. Bez podania powodu dla którego potencjalny klient ma skorzystać z Twojej oferty, ulotka najprawdopodobniej zostanie odłożona. Tak samo jak decyzja o skorzystaniu z Twojej oferty. Być może klient znajdzie kiedyś Twoją ulotkę ponownie i z niej skorzysta. Niestety najczęściej jest tak, że albo ulotkę wyrzuci, albo skorzysta do tego czasu z oferty Twojej konkurencji. Dlatego pamiętajmy – ograniczenia ilościowe i czasowe to sukces naszej ulotki.

Koniecznie należy też zawrzeć na ulotce zachętę do działania np. umieśćmy formuły typu „skontaktuj się z naszym doradcą”, „odwiedź nasz oddział, a nasi pracownicy odpowiedzą na Twoje pytania” itd.

Nie zniechęcajcie się, jeśli popełnicie błąd. Każda kolejna ulotka to baza do dalszych obserwacji i wyciągania wniosków oraz wdrażania ich na kolejnych ulotkach. Bardzo dobrym sposobem na przetestowanie skuteczności ulotki jest umieszczenie na niej kuponu rabatowego. Zrób ulotki z kilkoma różnymi nagłówkami, być może z różną treścią i grafiką i sprawdź, których ulotek trafi do Ciebie z powrotem więcej.

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele formatów ulotek. Są ulotki A6, A5, A4, DL, składane na pół, na dwa. Mnogość alternatyw sprawia, że każdy może dobrać ulotkę odpowiednią do swoich potrzeb i celów.

Promocyjne ulotki w Starogardzie Gdańskim
Promocyjne ulotki w Starogardzie Gdańskim

Napisane przez:

Komentowanie zakończone.