Sposoby na tanią reklamę

Jeśli uważasz, że reklama wiąże się z dużymi kosztami to jesteś w błędzie. Teoria ta dotyczy tylko dużych firm, które dysponują sporymi budżetami z przeznaczeniem na kampanie reklamowe miedzy innymi w mediach czyli spoty reklamowe w radio czy w telewizji i to w godzinach najlepszej oglądalności. Jednak na rynku poza gigantami są też małe i średnie, mało znane przedsiębiorstwa chcące wypromować swoje usługi, produkty czy idee. Firmy te z względów oczywistych nie mogą sobie pozwolić na kosztowna reklamę w mediach czy na postawienie dziesiątków billboardów przy ruchliwych trasach. Niemniej jednak i dla nich dostępne są formy reklamy, które na pewno pomogą w promocji.

Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to zdefiniować docelowy rynek do którego chcemy trafić. Małe firmy o zasięgu lokalnym, które nie maja możliwości oferowania swoich dóbr na większym obszarze, nie potrzebują reklamy w mediach. Podstawową sprawą w tym przypadku jest zaprojektowanie strony internetowej. Wielu przedsiębiorców nie ma o tym temacie bladego pojęcia, ale to nie powód do wstydu. Po pierwsze – nie musisz mieć od razu ogromnej, skomplikowanej strony internetowej. Po drugie – jeśli udasz się do specjalistów z branży (nie do „garażowców”, uczniów, studentów itp.) to oni pokierują Cię i doradzą jaką formę strony www wybrać.

Za kwotę nawet kilkuset złotych można zamówić u nas stronę zawierającą takie podstawowe rzeczy jak: logo, galerie zdjęć, informacje o firmie, cennik, ofertę oraz dane kontaktowe. Później w miarę rozwoju oraz możliwości finansowych możesz rozbudować stronę internetową. I tu kolejny minus dla wspomnianych wcześniej „garażowców”. Zamawiając stronę internetową u nas, masz pewność, że będziemy na miejscu, kiedy będziesz chciał ją rozbudować. Nigdzie się nie wybieramy. „Garażowiec” przeciwnie. Nie ma żadnych zobowiązań. Iluż to trafiło do nas klientów w sprawie aktualizacji strony, bo student ma sesję i nie ma czasu, bo pan który robił stronę internetową wyjechał do Irlandii i nie ma z nim kontaktu itd. itp. Co z tego, że za pierwotny koszt budowy strony był niski, jeśli sprytny „garażowiec” zrobił stronę tak, że aktualizacja jej przez kogoś innego jest kosztowna. Często wręcz niemożliwe jest dokończenie strony www. Czerpmy ze źródła mądrości naszych przodków – kto kupuje tanio, dwa razy kupuje.

Witryna internetowa to obecnie podstawowa forma reklamy oraz nośnik informacji. Profesjonalnie zrobiona dostarczy nowych klientów. Przecież sam, jeśli miałbyś czytelniku do wyboru ofertę dwóch firm wybrałbyś tę która ma solidną stronę www, prawda? Jeśli firma nie potrafi zadbać o tak istotną sprawę jak własna strona internetowa to zapewne i w innych kwestiach napotkasz na problemy.

Z czasem, nawiązując nowe kontakty możemy wymieniać się linkami, banerami reklamowymi z innymi właścicielami stron co jest promocją praktycznie bez kosztów. Właściciele dobrej strony internetowej mogą posunąć się dalej i szukać innych form promocji.

I tu wychodzimy naprzeciw z nasza ofertą oklejania pojazdów. Czytelna i efektowna reklama na samochodzie prywatnym, służbowym to bardzo skuteczny nośnik reklamy mobilnej. Samochód się przemieszcza i możesz dotrzeć do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, zyskując dodatkowo prestiż. Na samochodzie powinny znaleźć się tak podstawowe rzeczy jak: logo (elementy graficzne najlepiej trafiają do pamięci), dane teleadresowe, adres strony internetowej, e-mail oraz krótki zarys oferty, z naciskiem na krótki. Nie wskazane jest zrobienie z samochodu przysłowiowej „czytanki”. Oklejenie samochodu jest możliwe do wykonania już za kilkaset złoty, a Twoja firma będzie rozpoznawalna w każdym korku na drodze.

Kolejną istotną sprawą jest, aby w miejscu gdzie mamy siedzibę firmy w porozumieniu z zarządcą budynku umieścić tablicę, również z logo i nazwą firmy. Następną ciekawą i stosunkowo tanią formą promocji przedsiębiorstwa są ulotki reklamowe. Wykonanie ulotek nie jest wielkim kosztem, a one same są bezpośrednim sposobem przekazu, trafiającym bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta.

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Sposoby na tanią reklamę”

  1. 05-05-2013 o godz. 23:31, GonignilE pisze:

    No, tak, niby tak, ale czy to wyjasnienie tego terminu jest prawdziwe? http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_spo%C5%82eczna Jak do tego nawiazesz?